Tiedote 29.6.2014

Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piiri ry.

Eilen 29.6.2014 Liedon kunnantalolla pidetyssä ylimääräisessä piirikokouksessa päätettiin tulevien eduskuntavaalien koko seitsemäntoista ehdokkaan lista.
Istuvat kansanedustajat Ritva Kike Elomaa (Masku), Lauri Heikkilä (Marttila) ja Maria Lohela (Turku) sekä juhannusviikolla järjestetyssä jäsenäänestyksessä viisi eniten ääniä saanutta ehdokasta Vilhelm Junnila (Naantali), Juhani Pilpola (Lieto), Janne Aso (Kaarina), Ville Tavio (Turku) ja Heikki Tamminen (Salo) valittiin yksimielisesti ehdokkaiksi.

Loput yhdeksän paikkaa jaettiin Turun seudun, Loimaan, Salon ja Vakka-Suomen alueiden kesken. Aluekohtaisissa äänestyksissä ehdokkaiksi valittiin Loimaan alueelta Ari-Pekka Haapanen (Aura) ja Simo Rajamäki (Loimaa). Salon alueelta ehdokkaiksi valittiin Sanna Leivonen (Salo) ja Janne Nurmi (Somero). Turun seudulta ehdokkaiksi valittiin Silvia Koski (Sauvo), Mira Katajamäki (Lieto) ja Kimmo Tarke (Turku).

Vakka-Suomen alueelta äänestyksessä valittiin ehdokkaaksi suoraan Satu Anttila (Nousiainen). Toisen Vakka-Suomen alueen ehdokkaan valinta suoritettiin arvalla, koska äänestyksessä Olli-Pekka Ahokas (Vehmaa) ja Ilpo Haalisto (Nousiainen) keräsivät yhtä monta ääntä. Arpaonni nosti viimeiselle ehdokaspaikalle Ilpo Haaliston.

Lisäksi piirikokous päätti yksimielisesti hylätä kristillisdemokraattien esityksen vaaliliitosta.

Juhani Pilpola, V-S:n piirin pj.

p: 050 380 9787

sp: juhani.pilpola@nulllieto.fi