TOK-Edustajiston vaalit - äänestä perussuomalaista

ANNA PERUSÄÄNESI JA VAIKUTA!

Linkki sähköiseen äänestykseen avautuu 18.3

Voit tutustua Perussuomalaisten ehdokkaisiin myös vaalikoneen kautta (avautuu 14.3)

Turun Osuuskaupalle eli TOK:lle valitaan kevään 2024 osuuskauppavaaleissa uusi edustajisto. Edustajisto käyttää osuuskaupassa omistajille kuuluvaa päätösvaltaa ja se valitaan vaaleilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi.

Käytä valtaasi asiakasomistajana ja äänestä osuuskauppavaaleissa oman alueesi perussuomalaista ehdokasta edustajistoon. Osuuskauppatoiminnassa on tärkeää jatkossa turvata esimerkiksi suomalaisen ruuan kohtuullinen hintataso siten, ettei tuottajaa riistetä ja, että kuluttajan kauppakassin hinta pysyy kohtuullisena. S-ryhmä on lisäksi Suomessa merkittävä työllistäjä. Tulevaisuudessa suomalaisten työllistämiseen on panostettava ja taattava, että myös nuorillamme on mahdollisuus saada työelämän kokemuksen jatkossa kaupan alalta.

Valitse alla olevasta listauksesta oma PS-ehdokas

Osuuskauppa TOK, jäsenalue 1: Kaarina, Lieto, Masku, Naantali, Raisio, Rusko, Turku

Valitse alla olevasta listauksesta oma PS-ehdokas

Osuuskauppa TOK, jäsenalue 2: Aura, Kustavi, Loimaa, Parainen, Mynämäki, Nousiainen, Oripää, Paimio, Pöytyä, Sauvo, Taivassalo, Uusikaupunki, Vehmaa

Näin äänestät vaaleissa – käytössä suhteellinen vaalitapa:

Turun Osuuskaupan edustajisto valitaan käyttämällä suhteellista vaalitapaa.

Tämä tarkoittaa sitä, että ääni annetaan omalle ehdokkaalle, mutta läpipääsyyn vaikuttaa sekä ehdokkaan itse saamat äänet että koko ehdokaslistan äänimäärä.

Äänestysaika: 18.3-2.4.2024 ja vaalit pidetään posti- ja nettiäänestyksenä
Kevään 2024 vaaleissa voit äänestää joko sähköisesti tai postitse ja molemmissa varsinainen äänestysaika on 18.3-2.4.2024.

Äänestyslipuke ja äänestysohjeet toimitetaan Turun Osuuskaupan äänioikeutetuille jäsenille ennen äänestyksen alkua maaliskuussa. Vaalien tulos julkaistaan 16.4.2024.Vaalit pidetään posti- ja nettiäänestyksenä ja äänestäminen on helppoa. Valitse mieleisesi perusehdokas ylhäällä olevasta ehdokaslistasta (bng), merkitse numero vaalilappuun ja laita vaalilippu palautuskuoressa postiin (postimaksu on maksettu).

Lisäksi voit äänestää sähköisesti osoitteessa
osuuskauppavaalit.fi. Sähköisesti äänestäessä tunnistaudutaan
henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Lisätietoa alueesi osuuskauppavaaleista: https://tok.fi/vaalit/

Sivustoa päivitetään sitä mukaan kun linkit avautuvat.