Jyrki Åland vaalipäälliköksi aluevaaleihin

Turkulainen Jyrki Åland on valittu viime sunnuntaina 22.8. piirihallituksen kokouksessa vaalipäälliköksi tammikuun 2022 aluevaaleihin. Jyrki Åland toimi vaalipäällikkönä voittoisissa eduskuntavaaleissa 2019, jolloin PS nousi Varsinais-Suomen suurimmaksi puolueeksi ja sai neljä kansanedustajaa.

Muita vaalityöryhmään valittuja ovat Mikko Saari (Uusikaupunki), Pauli Korgan (Rusko), Mika Peltokorpi (Parainen) ja Alice Girs (Turku). Ryhmä voi tarvittaessa täydentää itseään työvaliokunnan hyväksynnän kautta.

Aluevaalit järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa, joten minkäänlaista vertailukohtaa aiempiin vastaaviin vaaleihin ei Suomessa ole. Näin pian kuntavaalien jälkeen järjestettävien vaalien suuri haaste on saada äänestäjien mielenkiinto riittämään, jotta äänestysprosentti ei jäisi Ranskan tavoin alle 30%:iin. Vaaleissa päätetään mm. sote-asioista, jotka koskettavat jokaista ihmistä ja näiden vaalien merkitys ihmisten arkielämään on hyvin suuri. Perussuomalaiset tulee tarjoamaan oman järkevän vaihtoehtonsa ja lähtee vaaleihin kaikki kunnat kattavalla, monipuolisella listalla Varsinais-Suomessa.

Aluevaaleista voi lukea lisää täältä: https://vaalit.fi/aluevaalit
Vaalipäivä on 23.1.2022 ja ehdokasasettelu päättyy 14.12. klo 16 mennessä.

Vaalipäällikkö Jyrki Ålandin yhteystiedot: 044 2864782, jyrki.ooland@nullhotmail.fi

Kirjoitettu 26.8.2021