Kuntavaalimenestys toi paljon luottamuspaikkoja

Perussuomalaiset miltei tuplasi kannatuksensa (+7,2%) Varsinais-Suomessa ja nousi maakunnan kolmanneksi suurimmaksi kuntapuolueeksi. Vaalit olivat Varsinais-Suomen Perussuomalaisille suuri menestys ja puolue on monessa kunnassa kolmen suurimman joukossa. Salossa Perusuomalaiset on jaetulla ykkössijalla.
Kunnanvaltuuston puheenjohtajuuksia Perussuomalaisille tuli Saloon, Lietoon, Maskuun, Mynämäelle ja Naantaliin.
Varsinais-Suomeen ei jäänyt yhtäkään kuntaa, jossa ei olisi perussuomalaista valtuutettua. Kustavi ja Kemiönsaari saivat myös historian ensimmäiset PS-valtuutetut.
Kuntavaalien uutisoinnista pääsee näkemään valtavat nousut ympäri maakuntaa.

Perussuomalaiset on nyt vaikuttava ääni kaikissa kunnissa.
Loistava vaalimenestys näkyi myös ylikunnallisten luottamustehtävien merkittävänä kasvuna ja piirihallituksen valinnoista näihin tehtäviin tiedotamme sitä mukaa, kun ne on tarvittavissa toimielimissä vahvistettu.

Kirjoitettu 26.8.2021