Perussuomalaiset asetti Varsinais-Suomessa kahdeksan ehdokasta lisää keväällä 2023 käytäviin eduskuntavaaleihin.

Varsinais-Suomen Perussuomalaiset ry nimesi 05.06.2022 pidetyssä yleiskokouksessa kahdeksan ehdokasta lisää. Yleiskokous päätti nimetä ehdokkaiksi: Mikko Lunden (Salo), Alice Girs (Turku), Satu Söderström (Kemiönsaari), Silvia Koski (Sauvo), Juha Anttila (Turku), Laura Kaarniharju (Turku), Markus Ylis-Junttila (Mynämäki) ja Lauri Heikkilä (Marttila).

Perussuomalaiset aikoo asettaa täyden listan eduskuntavaaleihin. Kevätkokouksessa 24.04.2022 aloitettiin ehdokkaiden asettaminen jo kansanedustajina toimivista: Ville Tavio (Turku) ja Vihelm Junnila (Naantali). Lisää ehdokkaita nimetään lähikuukausina. Kansanedustajana toimiva Ritva Kike Elomaa ei ole vielä eduskuntakiireiltään ehtinyt ilmoittamaan omaa ehdokkuuttaan, mutta on luvannut harkita asiaa.

Sannfinländarnas Egentliga Finlands krets ry nominerade ytterligare åtta kandidater till riksdagsvalet våren 2023 i Egentliga Finland.

Vid fullmäktige den 5 juni 2022 nominerade Sannfinländarnas i Egentliga Finland åtta ytterligare kandidater. Fullmäktige beslutade att nominera följande kandidater: Mikko Lunden (Salo), Alice Girs (Åbo), Satu Söderström (Kimtoön), Silvia Koski (Sagu), Juha Anttila (Åbo), Laura Kaarniharju (Åbo), Markus Ylis-Junttila (Virmo) och Lauri Heikkilä (Sankt Mårtens). Sannfinländarna i Egentliga Finland avser att ställa upp en full lista i riksdagsvalet.

Vid vårmötet den 24 april 2022 inleddes nomineringen av kandidater för de som redan tjänstgör som riksdagsledamöter: Ville Tavio (Åbo) och Vilhelm Junnila (Nådendal). Fler kandidater kommer att nomineras under de kommande månaderna. Ritva Kike Elomaa, som är riksdagsledamot, har ännu inte hunnit meddela sin egen kandidatur, men har lovat att överväga ärendet.

Lisätietoja: Mikko Kangasoja 040-5278768

Kirjoitettu 5.6.2022