Piirihallituksen järjestäytymiskokous 11.1.2015

Varsinais-Suomen Perussuomalaisten piirihallitus teki järjestäytymiskokouksessaan 11.1.2015 Kaarinassa seuraavat valinnat: ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Janne Aso Kaarinasta, toisena varapuheenjohtajana jatkaa Tuija Ketonen Loimaalta ja kolmanneksi varapuheenjohtajaksi valittiin Mira Katajamäki Liedosta. Varsinais-Suomessa on perinteisesti ollut vahva naisedustus puheenjohtajistossa, ja tätä perinnettä jatkettiin edelleen vuonna 2015. Piirin puheenjohtajana toimii Juhani Pilpola Liedosta. Juhani Pilpola on luotsannut kasvavaa perussuomalaisten joukkoa vuodesta 2012, eikä kasvulle näy loppua. Viime vuonna jäsenmäärä kasvoi 27% ja viimeisten kolmen vuoden kasvu on ollut n. 200 jäsentä.

Piirihallitus valitsi keskuudestaan myös työvaliokunnan hoitamaan juoksevia asioita, työvaliokuntaan kuuluu puheenjohtajiston lisäksi Olli-Pekka Ahokas Vehmaalta, Kiril Kaupponen Turusta, Sanna Leivonen Salosta, Taisto Penttilä Turusta, Berit Suomi Kemiönsaarelta, taloudenhoitaja Hannes Heikkilä Liedosta sekä
piirisihteeri Sirkku Saarinen Laitilasta.

Vuosi 2015 on varmasti hyvin työntäyteinen. Eduskuntavaalit ovat huhtikuussa ja tavoitteena on saada neljä Perussuomalaista Varsinais-Suomesta eduskuntaan. Siis yksi paikka lisää nykyiseen. Tavoitteen saavuttamiseksi pitää tehdä työtä ja taas työtä. Ehdokkaat valittiin jo puoli vuotta sitten, joten kampanjat ovat päässeet hyvään alkuun loppukesän ja syksyn toritapahtumissa.
Myös vuoden 2015 puoluekokouksen järjestelyt tulevat työllistämään Perussuomalaista järjestöväkeä merkittävästi. Puoluekokous on elokuussa Turussa.

Kirjoitettu 12.1.2015