Tiedote ehdokaslistan täydentämisestä sekä piirihallituksen kokoonpanosta

Varsinais-Suomen Perussuomalaiset ry:n piirihallituksen koollekutsuma ylimääräinen yleiskokous kokoontui perjantaina 6.2.2015 Raisiossa. Asialistalla oli eduskuntavaaliehdokkaan valinta ja piirihallituksen täydentäminen.

Piirin ehdokaslista huhtikuun eduskuntavaaleihin oli jo täynnä, mutta Janne Nurmi Somerolta vetäytyi ehdokkuudesta. Yleiskokouksen tehtävänä oli valita uusi ehdokas listalle. Kokouksessa äänestettiin neljän ehdokkaan väliltä ja valituksi tuli Mikko Lundén Salosta.

Piirihallitusta täydennettiin kahdella paikalla niin, että hallituksessa istuu nyt 32 henkilöä ja edustus on lähes jokaisesta Varsinais-Suomen kunnasta. Uudet paikat saivat Koski Tl ja Rusko. Kosken edustaja piirihallituksessa vuonna 2015 on Tapio Satto ja hänen henkilökohtainen varajäsenensä on Mika Jansson. Ruskon edustaja nimetään kevätkokouksessa.

Vakka-Suomen Perussuomalaisten Juhani Hannula sekä hänen varajäsenensä Ilpo Haalisto pyysivät eroa piirihallituksesta ja heidän tilalleen valittiin Markus Ylis-Junttila, varalle Kimmo Karkoinen.

Tuija Ketonen

2. varapuheenjohtaja, tiedottaja