Toimintaohje paikallisyhdistyksille eduskuntavaalikaudelle

Piirin alueella pitäisi järjestää useita toritapahtumia ja vastaavia syksyllä 2014 ja aina eduskuntavaaleihin 2015 saakka hyvän vaalimenestyksen saavuttamiseksi. Telttavastaava Hannula ei näitä kaikkia voi yksinään järjestää, tämän ohjeen tarkoituksena on kertoa miten paikallisyhdistykset voivat hyödyntää piirin tukea. Tilaisuuksien tulee olla avoimia ja tasapuolisia kaikille seitsemälletoista ehdokkaalle. Järjestelyissä olkoon mukana suuri määrä paikallisyhdistyksen aktiiveja. Asian päälinjoista päätti piirihallitus kokouksessaan 24.8.2014.

TORIPAIKKA          PS-VS -piiri maksaa toripaikkamaksun ja sähkön, kunhan ilmoitus saadaan etukäteen, mieluiten laskulla.

ILMOITUS PIIRIN SIVUILLA                Paikallisyhdistyksen tulee mieluummin ainakin 14 päivää ennen tapahtumaa ilmoittaa tiedotusvastaavalle, Tuija Ketoselle tapahtumasta riittävät tiedot. tuijaketonen@nullhotmail.com, puh. 044 329 1513.

MAINOSTUS             Jos paikallisyhdistys saa paikalle kansanedustajan, tällä on eduskunnasta mainosbudjetti. Toki paikallisyhdistys voi itse maksaa lehtimainoksen paikallislehdessä. Halutessaan paikallisyhdistys voi pyytää etukäteen mainosrahaa vaalipäälliköltä, Taisto Penttilä, taisto.penttila@nulltartos.fi puh. 044-3291511. Toki myös 17 ehdokasta voivat osallistua mainostamiseen.

TORITELTTA         Mikäli yhdistyksellä ei ole omaa toritelttaa, sellaista voi kysellä muilta paikallisyhdistyksiltä tai Juhani Hannulalta. Kilometrikorvausta ei makseta muusta kuin telttakuljetuksista toiselle paikkakunnalle matkalaskun perusteella.

PIIRIN TAVAROIDEN LAINAAMINEN MUILTA PAIKALLISYHDISTYKSILTÄ

toritelttoja:   Turun PS, Kaarinan Seudun PS, Oripään PS, Someron PS, Salon PS, Vakka-Suomen PS

isoja kahvinkeittimiä : Turun PS, Kaarinan Seudun PS, Vakka-Suomen PS

isoja PS-viirejä: Turun PS, Vakka-Suomen PS

kuomuperäkärry:  Kaarinan Seudun PS

MEHU      Puoluetoimisto on piirille toimittanut mustaherukkamehutiivistettä, jonka seossuhde on 1 + 8. Muovikannussa on 3,5 litraa. Avattua kannua kannattaa säilyttää jääkaapissa. Valmistaja on Kivelän Marjatila Kuopion lähellä. Mehumukeja saa Juhani Hannulalta tai hätätilassa ostaen elintarvikeliikkeestä. Mehukannuja on Hannes Heikkilällä ja Juhani Hannulalla. Talvella mehu on hyvä tarjoilla lämmitettynä, kuumaa vettä saa tuotua termoskannulla tai paikanpäällä lämmitettyä vedenkeittimellä, johon mehutiivistelisäys.

KAHVI    Perussuomalaiset tarjoavat perinteisesti kahvia toritapahtumissa. Esim. noin 200 annosta saa 3 x 0,5 kg:n paketeista. Pitää olla myös vaikkapa maitoa (myös laktoositonta) kahviiin 2 litraa ja palasokeria, mieluimmin kahden palan paketeissa.  Juhani Hannulalta saa myös palasokeria ja kahvimukeja sekä  pikkulusikoita. Kahvin kera suositellaan tarjottavaksi vaikka töysäläisiä piparkakkuja ja/tai muita edullisia kotimaisia piparkakkuja.

RÄISKÄLEET          Myös lettujen paisto PS-toriteltalla on hyvin yleistä. Tällöin tarvitaan kaasupoltin, kaasupullo, alennusventtiili sekä paistovälineet: paistinpannu, lasta, taikinan annoskauha, 15 cm lautasia, veitsiä ja haarukoita. Ehkä myös serviettejä! Ehdottomasti myös sammutuspeite näkyvillä. Juhani Hannulalta saatte taikinareseptin. Ne räiskäleet ovat laktoosittomia, koska taikinaan käytetään vettä. Toki laktoosittomasta maidosta ja jauhoista saa omanlaisensa taikinan. Paistamiseen tarvitaan rypsiöljyä. 0,5 l pulloa on kätevä käyttää.

Muistakaa elintarvikeilmoitus, jos olette osallistumassa markkinatapahtumaan. Hygieniapassi pitää myös olla jollakulla talkoolaisista.

TAVAROITTEN HANKKIMINEN JA MAKSAMINEN

Piiri maksaa kuitteja vastaan hankittujen ruokatavaroitten ja ruokailuvälineiden hinnan. Myös ostettujen kahvikuppien, mehumukien, roskapussirullan, jätesäkkirullan ja vastaavien hinta maksetaan yhdistykselle, mikäli näitä on jouduttu ostamaan, jos Juhani Hannulalla ole ollut näitä varastossaan. Piiri maksaa myös kaasupullon täytön. Kuitit toimitetaan taloudenhoitajalle yhdessä lähetyksessä, jossa mainitaan tapahtuma ja sen aika sekä ostajan nimi ja tilinumero. Älkää ostako samalle kuitille mitään muita tavaroita!  Taloudenhoitaja maksaa rahat ostajan tilille yleensä alle 24 tunnissa. hannes.heikkila@nullgmail.com, 0400-403971, Ruiskuja 8, 21360 Lieto As.

PERUSTAVARAT    Juhani Hannulalta saa karamelleja, kyniä, tulitikkuja, ilmapalloja ja muutakin jakotavaraa, jos näitä on. Kuten tunnettua, puoluetoimistosta saa aika huonosti jakotavaraa. Ilmapalloja on varastossa todella paljon mutta helium on aika kallista. Suositellaan ilmalla täyttöä ja käyttämään niitä ilmapallotikkuja suljinlaitteineen.

Kannattaa tehdä etukäteen laatikkoon joitakin kymmeniä PS-kasseja, joissa on ainakin viimeisin PS-lehti, karamelli, ehkä kynä, tulitikkuja ja kansanedustajaehdokkaiden mainoksia.

PERUSSUOMALAINEN-LEHDET           Ilmestymispäivät syyskaudella 2014 ovat: 5. ja 26 syyskuuta, 17. lokakuuta, 7. ja 18. marraskuuta sekä 19. joulukuuta. Tilatkaa lehtiniput (100 kpl)  viimeistään aineistopäivänä, eli noin 10 vrk ennen lehden ilmestymispäivää osoitteesta: lehtitilaukset@nullperussuomalaiset.fi. Tällöin mainitkaa: nimi, toimitusosoite, puhelinnumero, lehtinippujen määrä, sekä kerta- tai kestotilaus? Huomaa, että jos tilaisuus on lauantaina ja edellisenä päivänä on lehden ilmestymispäivä, puoluetoimistoon pitää soittaa monta päivää etukäteen, että lehdet laitetaan linja-autoon ilmestymispäivänä. Linja-autoaseman paikkakunta on mainittava. Tilatkaa riittävästi ja jakakaa loput postilaatikoihin. Postilaatikkojakelu nostaa PS-äänestysprosenttia Aurassa ja Liedossa tehtyjen kokeilujen mukaan.

Toimintaohjeen laati 19.9.2014: Hannes Heikkilä, taloudenhoitaja sekä Sirkku Saarinen, piirisihteeri

Kirjoitettu 29.9.2014