Turun Perussuomalaiset perusti nuorisojaoston

Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus perusti maanantaina 1.6. oman paikallisen nuorisojaostonsa, jonka vetäjäksi valittiin Joona Teivastenaho. Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus koki, että Turun kaltaisessa opiskelijakaupungissa on tarvetta ja tilausta isänmaalliset arvot omaavalle nuorisoliikkeelle, joka jatkaa suomalaisuusliikkeen arvokasta työtä. Yhdistys haluaa näin parantaa nuorten omia vaikuttamismahdollisuuksia.

Nyt perustetun nuorisojaoston tarkoitus on koota yhteen kansallismielisen arvomaailman omaavia 15-29 -vuotiaita turkulaisnuoria ja tarjota heille mielekäs ja itsenäistä ajattelua korostava pohja paikallispolitiikan harjoittamiselle.

Tavoite on opettaa nuorisolle kaikki demokraattisen päätöksenteon osa-alueet paikallispolitiikasta aina valtakunnalliseen tasoon. Tähän nuorisojaostoon ja sen parissa toimimiseen sitoutuneet nuoret ovat Turun kaupungin tulevia päättäjiä ja vaikuttajia

Turun Perussuomalaiset ry:n hallitus, 1. kesäkuuta 2020

Jyrki Åland Pj

Jaoston perustamistiedote

Turun perussuomalainen nuoriso jatkaa suomalaisuusliikkeen arvokasta perintöä Turussa, joka on tunnetusti merkittävä opiskelija,- urheilu- ja kulttuurikaupunki.

Jokainen turkulainen nuori, joka tuntee kaipua kristilliskonservatiiviseen arvomaailmaan, on aina tervetullut antamaan panoksensa perussuomalaisen paikallisen nuorisopolitiikan kehittämiseen.

Kaikkien arvojemme kulmakivet ovat itsenäisyydessä, sen täydessä merkityksessä – oli kyse sitten luonnonvaroista, taloudellisesta tasapainosta, koulutuksesta tai yksilöstä itsestään. Perussuomalaisen nuorisopolitiikkamme tiivistyy kahteen sanaan: ”Itsenäisesti ajattelevat”

Turun perussuomalainen nuoriso Haluaa tarjota turkulaiseen paikallispolitiikkaan vaihtoehdon ja selkeitä käytännönläheisiä tavoitteita. Me nuoret haluamme Turun, joka on taloudellisesti ja sosiaalisesti hyvinvoiva, turvallinen ja omanarvontuntoinen sekä historiallisesti merkittävä kaupunki.

Kunnioitamme ja kannustamme lähidemokratian periaatteeseen. Tämä tarkoittaa, että päätökset on tehtävä mahdollisimman lähellä niitä, joita päätökset koskettavat. Me nuoret kannatamme avointa päätöksentekoa, yhteiskuntavastuullista yrittäjyyttä, ihmislähtöistä paikallispolitiikkaa ja perinteisiä suomalaisia arvoja.

Meidän nuorten tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Turku, joka on turkulaisille paras mahdollinen paikka elää, asua ja yrittää. Tätä unelmaa ei voida rakentaa ikuisella velalla.

Siksi on vaihtoehto Turun perussuomalainen nuoriso

Joona Teivastenaho
Nuorisojaoston johtaja